Haber

Çin’de Pekin Banliyölerinde Sürücüsüz Taksiler Çalışmaya Başladı

Çin’in önde gelen arama motoru ve yapay zeka geliştiricisi Baidu ve Çinli otomobil üreticisi FAW Hongqi tarafından başlatılan sürücüsüz robot taksi, Hunan eyaleti, Changsha’da test sürüşü yapıyor, 6 Aralık 2019. (Fotoğraf: Xue Yuge/Xinhua)

PEKİN, 27 Mart (Xinhua) — Çin’in başkenti Pekin’in banliyölerinde sürücüsüz taksilerin kullanılmaya başlanmasıyla akıllı ulaşımda yeni bir sayfa açıldı.

China Daily’nin Pazartesi günü bildirdiğine göre, Mart ayının başlarında Pekin, tamamen sürücüsüz robot taksi hizmetleri sunmak için Çinli teknoloji devi Baidu ve otonom araç girişimi Pony.ai’ye lisans verdi. Böylece ilk kez bir büyükşehir düzeyinde tam otonom araç filosuna çalışma izni verilmiş oldu.

Rapora göre Çin’in otonom sürüş segmentinin ortasında yer alan her iki şirket de Pekin’in güney banliyösünde bulunan Yizhuang’da 60 kilometrekarelik bir alana 10 adet otonom aracı konuşlandırdı.

Haberde, Baidu’nun otonom taksi çağırma hizmetlerini 2025’te 65, 2030’da ise 100 şehre yaymayı planladığı belirtildi.

Küresel danışmanlık şirketi IHS Markit’in tahminlerini içeren habere göre, 2030 yılına kadar Çin’in sürücüsüz taksi hizmetinin 1,3 trilyon yuan (188,6 milyar $) piyasa değeriyle ülke taksi pazarının yüzde 60’ını oluşturması bekleniyor.

Şanghay merkezli danışmanlık firması Automotive Foresight’ın Genel Müdürü Yale Zhang, karmaşık yol koşulları ve yasal eksiklikler nedeniyle robot taksilerin belirlenmiş alanlarda çalışmasını gerektiren mevcut sınırlamalara rağmen, taksilerin kapsamının bilgi birikimi ve iyileştirmelerle genişlemesinin beklendiğini söylüyor. algoritmalar.

Yale’ye göre robot taksinin, özel otonom araçların geliştirilmesinin de önünü açması bekleniyor. Yale, insanların yaşamlarını değiştirebilecek devrim niteliğinde bir teknoloji olarak özel sürücüsüz araçların potansiyelini vurguluyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu